Gràfics

Quan triem una targeta gràfica hem de saber les característiques:

    La resolució

    La qualitat

    Memòria de vídeo

    Connectors externs


La resolució de pantalla és el número de píxels, són la unitat més petita que es descompon una imatge, la densitat de píxels en una pantalla és 72 dpi.

La resolució estàndard actual és 1024 X 768 píxels Com més gran sigui la resolució més gran serà el detall de la imatge.



El número de colors són diferents per cada píxel i s'expressa en bits. L'estàndard actual és 4.294.967.296 color que equivalen 32 bits, però sempre s'ha treballat amb 24 bits


La funció de la memòria de vídeo és la d'emmagatzemar les imatges processades pel GPU . Major qualitat de memòria de video, major serà la qualitat de textures.

El terme búfer és l'encarregada d'emmagatzemar les imatges. Les targetes gràfiques presenten una dependència del tipus de memòria que utilitza. El seu temps de resposta fonamental per la rapidesa.

La capacitat de memòria és important perquè afecta la resolució d'imatge. Quan mes resolució mes memòria necessitarem.

La memòria que utilitza la targeta gràfica actuals del tipus GDDR5, memòria que està basada en la DDR2 de la memòria ram.

La capacitat actual va des de 16 GB a 12 GB. També és important la seva velocitat en MHz i el seu ample de bus.


Connectors extens: En les targetes modernes existeixen 3 tipus:

- El connector VGA per als monitors analògics CRT

La sortida de TV abans portaven RCA de color groc.

S-vídeo és conegut com a S/C o Y/C , tracta d'un senyal de vídeo analògic que porta dades com a dos senyals separades:

Les de luminància i Crominància

Inclou per donar suport a televisions, reproductors de DVI, vídeos i consolés. El connector DVI hi ha tres versions

El connector VGA té 15 pins D que va començar al 1988 per IBM , és el mínim hardware gràfic suportat. Les principals resolucions són:

VGA 640 X 480 (4:3)

SVGA 800 X 600 (4:3)

XGA 1024 X 768 (4:3)

SXGA1280 X 1024 (5:3)

UXGA 1600 X 1200 (4:3)





Digital Visual interface és una interferència de vídeo dissenyada per obtenir la màxima qualitat de visualització en pantalles digitals, els monitors LCD i projectors digitals és substituït per VGA.

Un enllaç DVI basat en una tecnologia anomenada TMDS que utilitza quatre canals de dades per a la Tx senyal.

La sincronització de senyal és igual que la d'un senyal analògic, a excepció que és transmet la pantalla completa

Diferents connectors DVI: DVI-D només digital. DVI-A només analògic. DVI-I digital i analògic.




DVI suporta una profunditat de 24 bita per pixel. Aquesta connexió potser Single Link o Dual Link utilitza el mateix connector un enllaç de TMDS que permet una resolució de 2048 X 1536 píxels i suporta el HDTV

DVI fa servir un altre tipus de senyal denominat DCC. Estableix una comunicació entre la font i la pantalla, que permet indentificar la resolució suportada pel monitor





Hdmi és una norma per a la interconnexió d'àudio i vídeo digital . Permet l'ús del vídeo estàndard així com àudio digital en un sol cable. Hdmi té 8 canals d'àudio digital, relacionat amb l'HDCP una norma de codificació de senyal per la protecció de drets audiovisuals.

El connector estàndard de Hdmi A té 19 pins i el B té 29 pins permetent el transport d'un canal de vídeo.

El Hdmi A és compatible amb un enllaç simple DVI, utilitzat pels monitors d'ordinadors i targetes gràfiques.

El Hdmi B és compatible amb un enllaç. DVI



Per renovar la gràfica hem de tenir en compte:

    La font d'alimentació

La placa base

Les ranures

Pci

La mida

Són els primers elements que cal comprovar la compatibilitat, no servirà si tenim una targeta d'alta gamma si la memòria i el processador no estan equilibrats.


Un monitor és un perifèric de l'ordinador que mostra l'actualitat que duu a terme el PC que està connectat pel monitor. S'utilitza per visualitzar el procés d'introducció de dades i el processament que fa l'ordinador.

La tecnologia evoluciona constantment. Els primers eren monocromes i després pantalles amb colors, utilitzant la tecnologia CRT. Actualment s'esta imposant els monitors plans amb tecnologia TFT.


Els monitors de tub de raigs catòdics eren l'únic sistema de presentació d'imatges. Realment és una vàlvula no un tub, l'últim ànode es recobreix un element capaç d'emetre llum quan incideix sobre ell un feix d'electrons,

dirigits a una pantalla recoberta de fòsfor per reproduir la imatge.


En una pantalla CRT la freqüència de refres vertical és un paràmetre es relaciona amb aquesta freqüència. En aquestes pantalles la imatge és creada per línia a línia.

Pantalles de cristall líquid LCD: Els cristalls líquids són substanciés gairebé transparents que combinen les propietats dels líquids i dels sòlids. Es poden construir pantalles de mida reduïda, planes i no necessiten fonts d'alt voltatge.


Pantalles TFT són pantalles de cristall líquid, però utilitzen una altra tecnologia. Les pantalles poden ser molt més primes i il·luminades que les LCD


Pantalles de plasma: La utilització de les Nacions Unides de gas de plasma per compost mescla. Tenen menys restringit l'angle de visió que les pantalles anteriors. Consumeixen més energia que les LCD



Pantallas de plasma

Consisteix a il·luminar petites llums fluorescents de colors, en cada píxel és semblant a un petit focus acolorit.


Les pantalles LCD

Es fonamenta en substàncies que comparteixen les de sòlids i líquids. Quan un raig de llum a travessa una partícula d'aquesta substància ha de seguir l'espai buit d'entre les seves molècules a través d'un cristall sòlid

però cada partícula se li pot aplicar un corrent elèctric que canvia la seva polarització deixant passant llum.

La pantalla està format per 2 filtres polaritzats

Les TFT

És un tipus especial de transistor, també necessiten un refresc continu per crear la sensació de continuïtat. Aquest refresc no es línia a línia com les CRT,

sinó que tota la pantalla s'actualitza a la vegada. El TFT és un circuit format per transistors.





4K